Na czym pracujemy

Hamownia

Pracujemy na nowoczesnej dwuosiowej hamowni podwoziowej marki V-Tech, model VT-4/B2. Hamownia wyposażona jest w dwa hamulce elektrowirowe (po jednym na każdą oś) o maksymalnym momencie hamującym 2000Nm. Hamownia posiada regulowany rozstaw osi oraz pneumatykę umożliwiającą bezpieczny wjazd na rolki nawet bardzo niskim autom. Całością steruje jednostka centralna z autorskim oprogramowaniem firmy V-tech - DynaVTECH wykorzystującym opatentowaną technologię TrueForce II.

Hamownia AG Tuning

Hamownia umożliwia:

  • pomiar mocy i momentu obrotowego w trybie inercyjnym oraz obciążeniowym
  • pomiar mocy na kołach w trybie stałych obrotów oraz testy samochodu w trybie drogowym: siła tarcia, opory powietrza, symulacje wzniesień itd.
  • mierzenie najnowszych aut z napędem na cztery koła (4x4, Quattro, AWD, syncro itp.), wyposażonych w zaawansowany system zmiennego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy osiami (standardowo hamownia jest wyposażona w mechaniczny system synchronizacji osi)
  • wykonywanie prawidłowych pomiarów samochodów z napędem na jedną oś, wyposażonych w najnowszy system kontroli trakcji, który wymaga, by wszystkie koła w czasie jazdy (pomiaru) były w ruchu. (najprawdopodobniej jedyna taka w promieniu 100 km)
  • wykonywanie pomiarów motocykli
  • strojenie sterowników w trybie stałych obrotów.

Hamownia AG Tuning

Pracujemy na innowacyjnychnajnowocześniejszych dostępnych obecnie na rynku interfejsach do programowania ecu, przeznaczonych zarówno do samochodów europejskich, jak i azjatyckich. Naszymi interfejsami jesteśmy w stanie zaprogramować praktycznie każdy sterownik (m.in. montowany w najnowszych modelach bmw).

Parametry techniczne hamowni VT-4/B2:

Typ Obciążenia
Wymiary (D x S) [mm] 5500 x 3800
Maks./min. rozstaw osi [mm] 3300/2300
Maks./min. rozstaw kół [mm] 2200/900
Minimalna średnica opony [mm] 400
Obciążenie pojedynczej osi [kg] 3000
Liczba osi 2
Hamulce elektrowirowe 2xTelma-Valeo
V max [km/h] 300
Tryby pomiarowe inercyjny, obciążeniowy, drogowy, stałych obrotów
P max [HP] - tryb inercyjny 450
P max [HP] - tryb obciążeniowy i test drogowy 1100
P max [HP] - tryb stałych obrotów (moc na kołach) 540
Dokładność pomiaru, tryb inercyjny [%] 0,1
Dokładność pomiaru, tryby obciążeniowe [%]

 

BDM (Background Debugging Module) firmy EVC.
Przez ten interfejs program zgrywany jest jak i wgrywany przez specjalne złącze komputera sterującego pracą  silnika samochodowego.

CMD Flash
Dzięki temu interfejsowi możliwe jest programowanie ECU przez złącze diagnostyczne pojazdu. Coraz więcej nowych pojazdów wyposażonych jest w złącze diagnostyczne OBD, które wykorzystujemy do zgrywania zawartości komputera przez ten interfejs.

POWER BOX
Dzięki tej metodzie możliwe jest podniesienie mocy bez ingerencji w zawartość ECU poprzez wpięcie w odpowiednie miejsce całego zestawu. Zestaw jest szybki i prosty do montażu.

AFR
Dzięki temu urządzeniu możliwy jest pomiar mieszanki paliwowo-powietrznej, niezbędnej do ustawienia pojazdu podczas chiptuningu lub regulacji LPG.

Analizator spalin
Urządzenie pozwala na ocenę sprawności spalania oraz emisji zanieczyszczeń.